9 pavojingiausi oro uostai pasaulyje

Malonus skrydis lėktuvu labai priklauso nuo daugelio faktų – patogios vietos, skrydžio trukmės, personalo, oro sąlygų, kaimynų. Tačiau ar pagalvojote, kad piloto įgūdžiai yra vieni svarbiausių? Pasaulyje galima rasti ypač sudėtingų oro uostų, kuriuose norint nusileisti reikia turėti daug patirties. Šį kartą pristatome 9 oro uostus, kuriuose norint nusileisti reikia turėti įgūdžių.

1. Gibraltaro (Gibraltar International) oro uostas

Iš pirmo žvilgsnio šis oro uostas atrodo kaip paprastas. Tačiau čia takas kertasi su pagrindine miesto gatve ir prisitaikant prie skrydžių, gatvė yra laikinai uždaroma. Prie nusileidimą apsunkinančių aplinkybių prisideda ir dažnas bei stiprus vėjas.

2. Princesės Džiulijanos (Princess Juliana International) oro uostas

Įsivaizduokite : atvykote į paplūdimį, ruošiatės pramogos, o virš jūsų galvos praskrenda lėktuvas. Tai realybė, nes oro uostas įsikūręs prie pat paplūdimio, tad prieš jam kylant įsikibkite, kad neprarastumėte lygsvaros ir kepurė nenuskristų į vandenyną. Arba neiškelkite aukštai rankų besileidžiant lėktuvui, nes galite ir pasiekti ratą.

3. Madeiros (Madeira) oro uostas

Gan trumpoką įsibėgėjimo kelią galima rasti nedidelėje Madeiros saloje. Nors 1977 metais jį bandytą pailginti, vis tiek dar reikėjo erdvės įsibėgėjimui. Tačiau tai buvo ganėtinai sudėtinga padaryti, nes oro uostas buvo įsikūręs salos krašte, paliekant mažai erdvės manevruoti. Kitas mėginimas – 2000 metais, kuomet į takas buvo praplėstas į vandenyną kolonų pagalba. Tad Madeiros oro uostas gali pasigirti turintis taką, kuris yra tiek ant salos, tiek ant vandenyno.

4. Luklos (Lukla) oro uostas

Jeigu norėsite patyrinėti Evaresto kalną, tuomet jums teks garbė nusileisti šiame oro uoste. Nusileidimą čia apsunkina itin trumpas takas esantis tarp kalnų. Apšvietimas, eismo reguliavimas bei elektra čia labai ribojama. Todėl reikia tikrai gerų oro sąlygų, jeigu pilotai nori sėkmingai nusileisti.

5. Baros (Barra) oro uostas

Tai vienas iš retų oro uostų, kuris yra įsikūręs paplūdimyje. Ir didžiausia problema yra tai, kad čia leistis galima tik tuomet, kai nėra jokio potvynio. Vien dėl to atlikti skrydžius galima tik tam tikromis valandomis. Naktį takas yra apšviečiamas transporto priemonių žibintais bei šviesą atspindinčiais ženklais.

6. Kurševelio (Courchevel International) oro uostas

Prancūzija gali pasigirti turintys vieną trumpiausių takų pasaulyje. Dėl to pilotams yra ganėtinai sudėtinga pakilti. Nes jeigu orlaivis nepasieks tinkamo greičio laiku – jis tiesiog nukris nuo uolos. Leidžiantis taip pat reikia patirti keletą iššūkių, kaip, pavyzdžiui pranėrimas tarp Alpių.

7. Tonkontino (Toncontin) oro uostas

Oro uostai, kurie įkurti kalnynuose, visuomet kelia papildomų iššūkių. Tonkontino oro uostas – neišimtis. Norint jame nusileisti, lėktuvas turi padaryti 45 laipsnių kampo posūkį, kad galėtų pasiekti taką. Negana to, jis turi kuo skubiau sumažinti greitį ir atsargiai nusileisti.

8. Narsarsuaq (Narsarsuaq) oro uostas

Šiame oro uoste yra ypač sudėtinga nusileisti dėl pastoviai slidžios dangos ant tako. Įsivaizduokite – gan trumpas takas, padengtas ledu bei pastovus vėjas. Šie veiksniai kelia daug iššūkių ir reikalauja gero piloto pasiruošimo, kad nusileidimas įvyktų kuo sklandžiau.

9. Paro (Paro) oro uostas

Pradėsime nuo to, kad į šį oro uostą skristi ir jame nusileisti gali vos kelios dešimtys pilotų iš viso pasaulio. Tik jiems yra suteikti leidimai ir licencijos skristi į šį oro uostą. Kodėl? Oro uostas įsikūręs Himalajų kalnuose ir apsuptas ypač aukštų viršūnių. Dėl prastų oro sąlygų, šis oro uostas naudojamas tik dienos metu, kuomet meteorologinės sąlygos yra tinkamiausios.

Klauskite mūsų

  

  

  

NERADOTE TINKAMO SKRYDŽIO PASIŪLYMO?
Tai dar ne viskas! Mes jums galime pasiūlyti geresnį variantą!